image/svg+xml
image/svg+xml

İletişim Kuram ve Yaklaşımları Kitabı

Öğretim Elemanlarımızdan İletişim Araştırmacıları için Zengin bir Başvuru Kaynağı…

 

Farklı üniversitelerden ve farklı disiplinlerden araştırmacıların katkıda bulunduğu “Disiplinlerarası İletişim Kuram ve Yaklaşımları" Gazi Kitabevi tarafından yayınlandı. Özellikle iletişim araştırmacılarının ve öğrencilerinin çalışmalarında aradığı birçok kavram ve kuramı bulabileceği başvuru kaynağı niteliği taşıyan kitapta Bartın Meslek Yüksekokulumuzdan üç akademisyenin çalışması bulunuyor. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Çetin Murat Hazar ile BMYO Pazarlama ve Reklamcılık Bölüm Başkanı Öğr. Gör. Özkan Avcı’nın editörlüğünde hazırlanan kitaba Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programından Dr. Cihangir Kasapoğlu “Reklam Kuramları”, Turizm ve Otel İşletmeciliği Programından Öğr. Gör. Çağrı Sürücü “Pazarlama Kuramları” adlı çalışmalarıyla katkıda bulundu.

 

Zengin bir içeriğe sahip çalışmada öncelikle Chicago, Frankfurt ve Birmingham gibi iletişim yaklaşımlarına önderlik eden önemli okullar ve temel ideolojileri, sonrasında Medya ve Kitle İletişim Kuramları başlığı altında egemen kuramlara yer verildi. Eleştirel kuramlar ise Popüler Kültür, Kamusal Alan, Ekonomi Politik ve Feminist gibi ayrı başlıklar altında incelendi. Ayrıca, genel iletişim kuramlarının dışında Çatışma, Kişilerarası İletişim, Siyasal İletişim, Diyalojik İletişim, Argümantasyon, İkna ve Sosyal Etki, Anlatı İletişimi, Pazarlama, Reklam, Gazetecilik, Basın, Film, Göstergebilim, Sistem, Etik, Küreselleşme ve son olarak Dijital İletişim bağlamında yer alan disiplinlerarası iletişim kuram ve yaklaşımları kapsamlı olarak okuyuculara sunuldu.